Thursday, October 22, 2009

Pesta Kobis Kundasang

Replika Kobis di Kundasang [sumber dari http://pestakubis.blogpot.com]

Lamanya aku tak update blog ni. Bukan apa, masuk kerja je terus sibuk nak uruskan pejabat yang agak lama ditinggalkan (bab cuti raya seminggu).

Nak cerita plak pasal Pesta Kobis kat Kundasang yang akan diadakan pada 24 Oktober 2009. Actually aku tak tau pun Pesta Kobis akan diadakan pada 24 Oktober ni. Tapi my son call bab nak cakap ngan Nana (adiknya) ajak tengok Pesta Kobis dan gi tengok Climbthon di Taman Kinabalu. Katanya nak tengok cabaran 4x4 atau dalam bahasa si Fauzan 'kereta kamel'. Mungkin juga my son rindu dengan adik-adiknya. Masa raya baru-baru ni pun hanya 6 hari ja masa mereka bersama. Tu pasal balik-balik telefon cari adik-adiknya.

Sejarah Pesta Kobis ni bermula pada tahun 1997 [ artikel penuh di http://pestakubis.blogspot.com]. Masa tu aku masih sekolah Form 4 di SMK Kundasang. Memang bestlah sambutan Pesta Kobis ni. Lepas je tamat sesi pembelajaran, aku nak member pakat ramai-ramai jalan ke kedai Sedco untuk melihat Pesta Kobis ni. Macam-macam jenis sayur yang ditanam oleh penduduk Kundasang dipamerkan di pesta ni.

Namun sejak aku mula kerja [since Julai 2002], aku dah tak berpeluang untuk menyaksikan Pesta Kobis. My Daughter pun tak pernah lagi berpeluang untuk menyaksikan Pesta Kobis di Kundasang. Kalau ada kesempatan, aku akan mengunjungi pesta ni. Tahun ni aku lambat dapat imforasi tarikh Pesta Kobis diadakan. Kalau ambil cuti, comfirm dah tak lulus punya dah.

No comments:

Post a Comment